dilluns, de maig 11, 2009

El cristià està cridat a la vida, a la llibertat i a l'amor, per Joan Carles Elvira, monjo de Montserrat

El dissabte dia 9 de maig els grups d'ACO de la parròquia varem tenir la sort de poder comptar amb les paraules i la presència del monjo de Montserrat Joan Carles Elvira. Ens va fer una xerrada amb el títol : El cristià està cridat a la vida, a la llibertat i a l'amor. Ens explicava que a l'origen de tot, fins i tot del món, hi ha la presència d'aquests tres elements, que, alhora, són allò que dóna sentit a la realitat sencera. Presentava el món i la natura com a destinataris de la crida de Déu. En concret, la nostra vida està plena de crides que ens porten cap a Ell, de Déu és la iniciativa.
Cal tenir una actitud d'escolta. El Joan Carles Elvira ens presentava la relació paterno-filial com el vincle emblemàtic, cabdal, de la nostra vida. L'existència es revela com un fenomen d'engendrament i de confiança, malgrat la por. Aquest és el gran secret de la vida, és la millor manera de viure la nostra realitat d'éssers creats. El cristià és, doncs, una persona d'esperança malgrat la foscor. Jesús, des de la seva unió fonamental amb Déu, entra en la història per cridar-nos a seguir-lo, a confiar absolutament, com ell també ho va fer.

Marisa Bayo i Antoni Perarnau

3 comentaris:

  1. Molt interessant, el P. Joan Carles és sempre profund i interessant, molt bonic el resum!

    ResponElimina
  2. Hola!
    He vist, mitjançant un gadget que hi tinc al meu blog, que algú m'havia visitat provenint d'aquest blog, i m'he quedat sorprès que hi haguessin tants enllaços cap al meu blog des d'aquest post. No és que em molesti, eh, al contrari, però m'ha sorprès.
    En tot cas, jo no he estat qui ha fet els enllaços.
    Sigui com sigui, malgrat que el meu blog no és cristià, ho reconec, no és de cap manera contrari a la filosofia cristiana; us tinc a la llista de blogs preferits, i us llegeixo de tant en tant, coincideixo amb molt del que escriviu.
    Aprofito per saludar la Marisa, a qui crec que conec. I de debò que m'he quedat sorprès amb tants enllaços cap al meu blog.
    Salutacions!

    ResponElimina
  3. Hola, Jeremies! quina sorpresa! Acabo de mirar el teu bolg. M'agrada molt la teva presentació.Gràcies pel comentari sobre el blog de la parròquia.
    Marisa

    ResponElimina

Publica un missatge