dimecres, de juny 24, 2026

Enviament monitors/es activitats d’estiu

 Fotografia amb tot el grup de monitors que diumenge va ser enviat per la comunitat a les activitats d'estiu de la Parròquia.

DIUMENGE XII DE DURANT L’ANY 21/06/2026

 


Benvolguda família de famílies, que és la comunitat cristiana, germans i germanes en Crist, estimats monitors i monitores de l’Esplai La Llar i de la Parròquia de la Sagrada Família: Acabem d’escoltar les paraules de l’Evangeli de sant Mateu, en què Jesús ens repeteix fins a tres vegades: «No tingueu por». I avui aquestes paraules ressonen d’una manera molt especial per a vosaltres, monitors i monitores, que esteu a punt de començar les activitats d’estiu amb infants, adolescents i joves. Jesús us diu: no tingueu por de servir, no tingueu por d’educar, no tingueu por d’acompanyar els més petits i els joves en el seu camí humà i espiritual. 

La primera invitació a no tenir por té a veure amb anunciar el Regne de Déu amb senzillesa i alegria. Sovint pensem que evangelitzar és només parlar de Déu explícitament, però també anunciem l’Evangeli quan estimem, quan escoltem, quan tenim paciència, quan ajudem a créixer, quan creem espais d’amistat, de respecte i de confiança. Cada joc preparat amb estima, cada excursió, cada conversa, cada estona compartida, pot esdevenir una llavor de Regne sembrada en el cor dels infants i dels joves. No tingueu por de mostrar amb naturalitat la vostra fe i els vostres valors. Els infants i els joves necessiten testimonis creïbles, persones que visquin amb autenticitat, coherència i esperança. Vosaltres no sou només organitzadors d’activitats: sou referents humans i cristians.  

La segona invitació de Jesús a no tenir por ens parla del coratge i de la confiança. Sabem que educar no sempre és fàcil. Hi haurà cansament, moments de desànim, dificultats de convivència o situacions que us superaran. Però Jesús ens recorda que Déu acompanya cada pas fet amb amor. La missió que avui assumiu no la feu sols. El Senyor camina amb vosaltres. I això no vol dir imposar res ni sentir-nos superiors a ningú. Com ens ensenya Jesús, es tracta de servir amb humilitat, de fer créixer la vida, de tenir cura dels altres amb aquell amor pacient i gratuït que ve de Déu. Els infants i adolescents potser no recordaran totes les activitats que fareu, però sí recordaran com els vau fer sentir: estimats, escoltats, valorats i acollits

La tercera invitació a no tenir por ens parla de les dificultats del temps present. Igual que el profeta Jeremies a la primera lectura, també nosaltres podem experimentar desànim davant la indiferència, davant un món que sovint viu d’esquena als valors de l’Evangeli. Però precisament per això és tan important la vostra tasca. Enmig d’una societat marcada moltes vegades per la pressa, l’individualisme o el consumisme, vosaltres oferiu temps, presència, servei gratuït, comunitat i esperança. Cada casal, cada colònia o activitat d’estiu pot esdevenir un espai on els infants i joves descobreixin que la vida és més bella quan es comparteix, que val la pena estimar, ajudar, respectar i caminar junts. Sant Pau ens recordava també que «el do no té comparació amb la caiguda». El bé que Déu pot fer a través vostre és immens, encara que sovint sigui silenciós i discret. Potser no veureu immediatament els fruits del vostre servei, però moltes llavors sembrades avui donaran fruit amb el temps.

Benvolguts germans/nes,  monitors i monitores: no tingueu por. Viviu aquest servei amb alegria, responsabilitat i esperit d’entrega. Que els infants i joves que trobeu aquest estiu puguin descobrir, a través vostre, alguna cosa de l’amor de Déu. Que Maria, mare de Déu sota l’advocació de l’Alegria, patrona dels Esplais, us protegeixi i us acompanyi en aquesta missió tan bonica que avui l’Església us confia i beneeix. Que així sigui!

Joan Làzaro i Padrós, prevere i rector.

dilluns, de juny 22, 2026

CONCERT DE VIOLONCEL EN DANSA

 Cordes en dansa: Amb una magnífica interpretació de l'Alba Morros amb el violoncel de peces de suites i peces  de Bach, en moviment amb una bellíssima coreografia dansada per la Mabel Lago, vam gaudir d'un espectacle sublim dins dels actes previstos en motiu del 75 aniversari de la benedicció del temple de la Sagrada Família.

Cordes en dansa: Amb una magnífica interpretació de l'Alba Morros amb el violoncel, de peces de suites i altres peces  de Bach, amb una bellíssima coreografia dansada per la Mabel Lago; vam gaudir d'un espectacle sublim dins dels actes previstos en motiu del 75 aniversari de la benedicció del temple de la Sagrada Família.

FULL GROC PARROQUIAL

 


FULL DOMINICAL 21/06/2026

 

dimarts, de juny 16, 2026

DIUMENGE XI DE DURANT L’ANY 13-14/06/2026

 


Benvolguda família de famílies, que és la comunitat, germans/nes: Reprenem el temps de durant l'any, després d'haver celebrat la Festa de la Santíssima Trinitat i de Corpus, així com la festa del Sagrat cor, aquest darrer divendres. Un temps propici per anar descobrint la presència de Déu enmig del nostre món i de la nostra vida quotidiana. I ho fem avui, celebrant el DIA DEL MALALT en que un grup de persones rebran el sagrament de la Unció dels malalts, una abraçada del Senyor que els fa per afrontar esperançadament la malaltia o l’edat.

Hem començat escoltant a la 1ª lectura, del llibre de l’Èxode, com Déu, que ha alliberat el poble d’Israel de l'esclavitud i l’ha fet possessió seva, demana als israelites que l’escoltin i observin les condicions de la seva aliança per a continuar sent una nació consagrada, a prop seu.  Però l’alliberament total vindrà, com diu St. Pau la 2ª lectura, gràcies a la mort de Crist en creu, que lliura la seva vida per alliberar-nos de l'esclavitud del pecat, vèncer la mort i obrir-nos el camí de la salvació. Per aquest motiu hem d’agrair i anunciar arreu aquesta salvació que Déu ens ha concedit gràcies a Jesucrist. I això passa per continuar escoltant-lo i aprenent a obrar com ell. Avui, per exemple, a l’Evangeli, veiem com Jesús està  atent a les persones necessitades que es troba pel camí, i se’n compadeix, perquè s’adona que qui se n’hauria d’ocupar no ho fa o ho fa malament, deixant-les com “ovelles sense pastor”.

Per aquest motiu crida dotze dels seus deixebles (ens recorda les 12 tribus d’Israel), que no són ni els més intel·ligents ni els més preparats ni els més fidels, doncs un d’ells el trairà;  i els fa apòstols, enviats, perquè en nom seu, siguin instruments de la misericòrdia de Déu, expulsant els esperits immunds, guarint malalts i qualsevol classe de mal. Però a més a més, els envia a anunciar que el Regne de Déu és a prop, de paraula i sobretot amb obres, accions alliberadores que portaran a terme gratuïtament, ben concretament, perquè així actua la gràcia i permet copsar la presència sempre activa de Déu. Guarir els malalts, ressuscitar els morts, netejar els leprosos, expulsar dimonis, acredita que Déu està enmig del seu poble, que el Regne de Déu ja és aquí, ja ha arribat. La gràcia restaura el que havia caigut o estava afeblit. Precisament, a través del Sagrament de la Unció que d'aquí un moment conferirem a uns germans nostres, reben la gràcia de l’Esperit Sant, amb la qual la persona en la seva integritat rep l’ajut per a la salvació, s’anima en la confiança en Déu i esdevé forta contra les temptacions del maligne i l’ansietat de la mort, fins a poder no solament tolerar els mals, sinó combatre’ls i aconseguir la salut si convé per a la seva salvació; li dona, a més, si cal, el perdó dels pecats, i porta a terme el camí penitencial del cristià.

Benvolguts/des, reconeguem i agraïm a Déu que som el seu poble, el ramat que Ell pastura, i demanem-li, amb la intercessió de Santa Maria, que ens ajudi a anunciar, com a deixebles de Jesucrist, mitjançant la paraula i les obres, i sense esperar res a canvi, que Ell, Déu, vol salvar a tota la humanitat i fer present el seu Regne de vida, de veritat, enmig nostre, fent-nos veritablement lliures. Alhora preguem-li que més persones escoltin la seva crida, la vocació a lliurar tota la seva vida al servei de l’Església, família de famílies, esdevenint pastors a imatge i semblança del seu Fill,  Jesús, El Bon Pastor.

Joan Làzaro i Padrós, prevere i rector.

CONCERT D'ORGUE D'EN JOAN SEGUÍ

El mateix diumenge 14 de juny, a les 18:00 h hi va haver un magnífic concert d'orgue a càrrec de Joan seguí  en motiu del 75è aniversari de la benedicció del temple i 12è aniversari de la inauguració de l'orgue.