Fotografia amb tot el grup de monitors que diumenge va ser enviat per la comunitat a les activitats d'estiu de la Parròquia.
Parròquia de la Sagrada Família de Terrassa
Fotografia amb tot el grup de monitors que diumenge va ser enviat per la comunitat a les activitats d'estiu de la Parròquia.
Benvolguda família de famílies, que és la comunitat cristiana, germans i germanes en Crist, estimats monitors i monitores de l’Esplai La Llar i de la Parròquia de la Sagrada Família: Acabem d’escoltar les paraules de l’Evangeli de sant Mateu, en què Jesús ens repeteix fins a tres vegades: «No tingueu por». I avui aquestes paraules ressonen d’una manera molt especial per a vosaltres, monitors i monitores, que esteu a punt de començar les activitats d’estiu amb infants, adolescents i joves. Jesús us diu: no tingueu por de servir, no tingueu por d’educar, no tingueu por d’acompanyar els més petits i els joves en el seu camí humà i espiritual.
La primera invitació a no tenir por té a veure amb anunciar el Regne de Déu amb senzillesa i alegria. Sovint pensem que evangelitzar és només parlar de Déu explícitament, però també anunciem l’Evangeli quan estimem, quan escoltem, quan tenim paciència, quan ajudem a créixer, quan creem espais d’amistat, de respecte i de confiança. Cada joc preparat amb estima, cada excursió, cada conversa, cada estona compartida, pot esdevenir una llavor de Regne sembrada en el cor dels infants i dels joves. No tingueu por de mostrar amb naturalitat la vostra fe i els vostres valors. Els infants i els joves necessiten testimonis creïbles, persones que visquin amb autenticitat, coherència i esperança. Vosaltres no sou només organitzadors d’activitats: sou referents humans i cristians.
La segona invitació de Jesús a no tenir por ens parla del coratge i de la confiança. Sabem que educar no sempre és fàcil. Hi haurà cansament, moments de desànim, dificultats de convivència o situacions que us superaran. Però Jesús ens recorda que Déu acompanya cada pas fet amb amor. La missió que avui assumiu no la feu sols. El Senyor camina amb vosaltres. I això no vol dir imposar res ni sentir-nos superiors a ningú. Com ens ensenya Jesús, es tracta de servir amb humilitat, de fer créixer la vida, de tenir cura dels altres amb aquell amor pacient i gratuït que ve de Déu. Els infants i adolescents potser no recordaran totes les activitats que fareu, però sí recordaran com els vau fer sentir: estimats, escoltats, valorats i acollits.
La tercera invitació a no
tenir por ens parla de les dificultats del temps present. Igual que el profeta
Jeremies a la primera lectura, també nosaltres podem experimentar desànim
davant la indiferència, davant un món que sovint viu d’esquena als valors de
l’Evangeli. Però precisament per això és tan important
la vostra tasca. Enmig d’una societat marcada moltes vegades per la pressa,
l’individualisme o el consumisme, vosaltres oferiu temps, presència, servei
gratuït, comunitat i esperança. Cada casal, cada colònia o activitat d’estiu
pot esdevenir un espai on els infants i joves descobreixin que la vida és més
bella quan es comparteix, que val la pena estimar, ajudar, respectar i caminar
junts. Sant Pau ens recordava també que «el do no té comparació amb la caiguda». El bé que Déu pot fer a
través vostre és immens, encara que sovint sigui silenciós i discret. Potser no
veureu immediatament els fruits del vostre servei, però moltes llavors
sembrades avui donaran fruit amb el temps.
Benvolguts germans/nes, monitors i monitores: no tingueu por. Viviu aquest servei amb alegria, responsabilitat i esperit d’entrega. Que els infants i joves que trobeu aquest estiu puguin descobrir, a través vostre, alguna cosa de l’amor de Déu. Que Maria, mare de Déu sota l’advocació de l’Alegria, patrona dels Esplais, us protegeixi i us acompanyi en aquesta missió tan bonica que avui l’Església us confia i beneeix. Que així sigui!
Joan Làzaro i Padrós, prevere i rector.
Cordes en dansa: Amb una magnífica interpretació de l'Alba Morros amb el violoncel de peces de suites i peces de Bach, en moviment amb una bellíssima coreografia dansada per la Mabel Lago, vam gaudir d'un espectacle sublim dins dels actes previstos en motiu del 75 aniversari de la benedicció del temple de la Sagrada Família.
Benvolguda
família de famílies, que és la comunitat, germans/nes: Reprenem el temps de
durant l'any, després d'haver celebrat la Festa de la Santíssima Trinitat i de
Corpus, així com la festa del Sagrat cor, aquest darrer divendres. Un temps
propici per anar descobrint la presència de Déu enmig del nostre món i de la
nostra vida quotidiana. I
ho fem avui, celebrant el DIA DEL MALALT en que un grup de persones rebran el
sagrament de la Unció dels malalts, una abraçada del Senyor que els fa per
afrontar esperançadament la malaltia o l’edat.
Hem
començat escoltant a la 1ª lectura, del llibre de l’Èxode, com Déu, que ha
alliberat el poble d’Israel de l'esclavitud i l’ha fet possessió seva,
demana als israelites que l’escoltin i observin les condicions de la seva
aliança per a continuar sent una nació consagrada, a prop seu. Però l’alliberament total vindrà, com diu St.
Pau la 2ª lectura, gràcies a la mort de Crist en creu, que lliura la seva vida
per alliberar-nos de l'esclavitud del pecat, vèncer la mort i obrir-nos el camí
de la salvació. Per aquest motiu hem d’agrair i
anunciar arreu aquesta salvació que Déu ens ha concedit gràcies a Jesucrist. I això passa per continuar escoltant-lo i aprenent a
obrar com ell. Avui, per exemple, a l’Evangeli, veiem com Jesús
està atent a les persones necessitades
que es troba pel camí, i se’n compadeix, perquè s’adona que qui se n’hauria
d’ocupar no ho fa o ho fa malament, deixant-les com “ovelles sense pastor”.
Per aquest
motiu crida dotze dels seus deixebles (ens recorda les 12 tribus d’Israel), que
no són ni els més intel·ligents ni els més preparats ni els més fidels, doncs
un d’ells el trairà; i els fa apòstols,
enviats, perquè en nom seu, siguin instruments de la misericòrdia de Déu,
expulsant els esperits immunds, guarint malalts i qualsevol classe de mal. Però
a més a més, els envia a anunciar que el Regne de Déu és a prop, de paraula i
sobretot amb obres, accions alliberadores que portaran a terme gratuïtament,
ben concretament, perquè així actua la gràcia i permet copsar la presència
sempre activa de Déu. Guarir els malalts,
ressuscitar els morts, netejar els leprosos, expulsar dimonis, acredita que Déu
està enmig del seu poble, que el Regne de Déu ja és aquí, ja ha arribat. La
gràcia restaura el que havia caigut o estava afeblit. Precisament, a través del Sagrament de la Unció que d'aquí un
moment conferirem a uns germans nostres, reben la gràcia de l’Esperit Sant, amb
la qual la persona en la seva integritat rep l’ajut per a la salvació, s’anima
en la confiança en Déu i esdevé forta contra les temptacions del maligne i
l’ansietat de la mort, fins a poder no solament tolerar els mals, sinó
combatre’ls i aconseguir la salut si convé per a la seva salvació; li dona, a
més, si cal, el perdó dels pecats, i porta a terme el camí penitencial del
cristià.
Benvolguts/des,
reconeguem i agraïm a Déu que som el seu poble, el ramat que Ell pastura, i
demanem-li, amb la intercessió de Santa Maria, que ens ajudi a anunciar, com a
deixebles de Jesucrist, mitjançant la paraula i les obres, i sense esperar res
a canvi, que Ell, Déu, vol salvar a tota la humanitat i fer present el seu
Regne de vida, de veritat, enmig nostre, fent-nos veritablement lliures. Alhora
preguem-li que més persones escoltin la seva crida, la vocació a lliurar tota
la seva vida al servei de l’Església, família de famílies, esdevenint pastors a
imatge i semblança del seu Fill, Jesús,
El Bon Pastor.
Joan Làzaro i Padrós, prevere i rector.
El mateix diumenge 14 de juny, a les 18:00 h hi va haver un magnífic concert d'orgue a càrrec de Joan seguí en motiu del 75è aniversari de la benedicció del temple i 12è aniversari de la inauguració de l'orgue.